Topic-icon Båtplatser

Mer
9 år 1 vecka sedan #2188 av Bernte
Båtplatser skapades av Bernte
Har en förfrågan ang. båtplatser
Ligger i pålbryggan har bet för platsen



Men det finns båtar som ligger vid vår lastbrygga hela tiden
är det OK kan jag i så fall säga upp min plats och ligga gratis vid pålbryggan
eller vad gäller.

Har inte alla på ön samma deal'

Med vänlig hälsning Bernte

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
9 år 1 vecka sedan #2189 av mikapollack
Svar från mikapollack i ämnet Båtplatser
Har också undrat.

Förra sommaren hände det även att det blev trångt att lasta pga av de båtar (båt) som ligger där. Kan förstå om folk behöver ligga där ibland en kortare (eller lite längre) stund, men en båt låg/ligger där hela tiden.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • rainer
  • rainer Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
9 år 1 vecka sedan - 9 år 1 vecka sedan #2190 av rainer
Svar från rainer i ämnet Båtplatser
INGEN betalar för en båtplats vid pålbryggan. För den läskunnige har det väl stått ganska klart vems båten ifråga är, den är tydligt märk med tomtnummer, inga gissningslekar behöver förekomma. Jag har haft fullgoda skäl att ligga där jag ligger, men ska flytta snarast. Kanske till området som nu är upptaget av bord och stolar, så ingen kan ligga till på någon sida.
Annars så är det väldigt mycket gnäll över ingenting, det, illvilja och avundsjuka gör väl inte ngn gladare eller saker och ting bättre?
Med vänlig hälsning
Last edit: 9 år 1 vecka sedan by rainer. Orsak: felskrift

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
9 år 5 dagar sedan #2199 av
Hej,
lastbryggan är till för att just lasta i och ur saker och man ska inte ligga förtöjd där någon längre tid. Om det är något problem med din båtplats Rainer så är du välkommen att kontakta mig på .

Med vänlig hälsning
Björn, Hamnkapten
Följande användare sa tack: mikapollack

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
8 år 10 månader sedan #2275 av mikapollack
Svar från mikapollack i ämnet Båtplatser
Samma båt som brukar ligga förtöjd vid lastbryggan (Rainers) låg där även under midsommarhelgen, vilket gjorde att vi hade problem att lägga till för avlastning när vi kom ut, fullt med packning och folk (barn). Det var många båtar i rörelse och det hade nog varit lättare för alla om lastbryggan var ren.

Jag är inte avundsjuk eller hyser någon illvilja, vill bara förklara att båten faktiskt är i vägen där den ligger och orsakar problem för andra. Om den absolut måste ligga där kanske den kan flyttas i alla fall till storhelger?

Med vänlig hälsning

/ Mika

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • rainer
  • rainer Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
8 år 10 månader sedan #2276 av rainer
Svar från rainer i ämnet Båtplatser
Det är visserligen min båt, men jag har lånat ut den redan i maj, själv ligger jag vid lagunbryggan vid 7:an på min egen plats. Jag har sagt till mannen som lånar båten att han inte bör ligga vid lastbryggan. Vad han sedan gör kan jag inte belastas för.
Med vänlig hälsning Rainer

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.212 sekunder

Adressändrat?

birdnestHar du sålt eller köpt fastighet på Ringsö? Har du bytt hemadress? Se till att du uppdaterat din profil! Skicka dina nya uppgifter till adressandring [at] ringso.se

Rapport om Fiske och Fiske i Mälaren

2016 01 27 19 51 47

Ny rapport om Fiske och Fiske i Mälaren - Se här