Topic-icon Hemlös katt

Mer
12 år 4 månader sedan #1041 av 125carlsson
Svar från 125carlsson i ämnet Re: Hemlös katt
C:\fakepath\DSCN0528(1).JPG
Vimeddelar när och om vi lyckas fånga henne.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
12 år 4 månader sedan - 12 år 4 månader sedan #1042 av mathiassjo
Svar från mathiassjo i ämnet Re: Hemlös katt
Tackar jättesnällt av er. Har ni möjligvis någon kattbur eller annars tar jag med en när jag kommer för att hämta stackaren. Hoppas att ni lyckas snart så att vi får hem henne till oss innan vi åker norrut den 21:a men vi är åter i stockholm den 27:e
Våran båt är tyvärr hos mekanikern så jag har själv svårt att ta mig över för egen maskin.
Men det löser sig säkert på något vis.

Mvh.
Mathias :cheer:
Last edit: 12 år 4 månader sedan by mathiassjo.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • rainer
  • rainer Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 4 månader sedan #1043 av rainer
Svar från rainer i ämnet Re: Hemlös katt
:sick: Hur "katten" kan ni lämna ett djur så där? Det hade väl varit bättre att skjuta den på en gång. Att katten inte har kommit hem när ni var på väg ger väl inte er rätt att bara lämna den eller? Har man djur så tar man även ansavar för deras liv. Jag blir så jävla arg...
Rainer

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
12 år 4 månader sedan #1045 av mathiassjo
Svar från mathiassjo i ämnet Re: Hemlös katt
Hej Rainer jag förstår din reaktion och håller med att ett djur inte ska lämnas. Men när man har letat från det att katten försvan under sommaren, hela hösten och nästan varje helg så är det inte konstigt att man till slut börjar tro att katten har blivit förolyckad på något sätt.
katten är saknad av oss hon är den andra av två katter i vår familj.
Hon var borta en period tidigare under sommaren men då återfann vi henne, efter det att hon fått vara inomhus ett par dagar för att aklimatera sig försvann hon igen och har tills nu varit borta.
Man kan ju bara spekulera i vad som har hänt, någon borde ju ha sett Missan innan ni uppmärksammade henne och tog upp det här på forumet.
Kanske någon tog in henne och sen släppte ut henne :unsure: .

Hoppas att detta ger dig Rainer en acceptabel förklaring på att vi inte på ren svenska struntat i katten och är jätteglada över att hon förhoppningsvis nu kommer till rätta och kan komma hem.

Mvh
Mathias
Tomt 145

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
12 år 4 månader sedan - 12 år 4 månader sedan #1046 av mathiassjo
Svar från mathiassjo i ämnet Re: Hemlös katt
(P.s efter det att båten sjönk i smband med stormen Berit blev det svårare att ta sig ut för att leta efter henne under våra promenader i skogen d.s)
Last edit: 12 år 4 månader sedan by mathiassjo.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
12 år 4 månader sedan #1051 av 125carlsson
Svar från 125carlsson i ämnet Re: Hemlös katt
Missan har tillbringat kvällen inne i vårt hus, svansande efter mig och liggande i mitt knä.Mycket kelsjuk och mycket hungrig.
Eftersom Missan är så pass välnärd,fin i pälsen och kelen efter flera månader på rymmen måste någon aningslös person ha tagit hand om henne till och från utan att meddela sig till någon. Borde man inte förstå att katten tillhör någon.

Lena

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.352 sekunder

Adressändrat?

birdnestHar du sålt eller köpt fastighet på Ringsö? Har du bytt hemadress? Se till att du uppdaterat din profil! Skicka dina nya uppgifter till adressandring [at] ringso.se

Rapport om Fiske och Fiske i Mälaren

2016 01 27 19 51 47

Ny rapport om Fiske och Fiske i Mälaren - Se här