Topic-icon Varg på ön

Mer
11 år 9 månader sedan #1219 av 208jakobsson
Svar från 208jakobsson i ämnet Re: Varg på ön
såg två lösa hundar som sprang över vår tomt på etapp 8 igår. De såg ut som unga vargar, gråa, samma höd, smala och med vargliknande svans. Jag hade läst detta innan så jag reagerade ganska snabbt men såg då att en av dem hade halsband och blev lite lugnare då. Sedan sprang de vidare, ingen ägare innan eller efter... jag antar att de smitit eller så är det någon som rastar sina hundar på detta sätt..

Vet inte om det var samma som ni sett, men jag förstår att man tror att dessa är vargar för det gjorde jag.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • norskan
  • norskan Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
11 år 9 månader sedan #1220 av norskan
Svar från norskan i ämnet Re: Varg på ön
Hej vi har stuga på etapp 3, Liljekonvaljstigen .Vi såg också dessa lös springande hundar söndag 24/6. Vi reagerade också pga inlägget om varg,den ena hunden stannade till och kollade in på tomten, vi hade vår hund ute.
Och inga ägare med, hundarna liknar Huskyhundar.

Hundarna såg vi senare springande genom skogen mot Fågelstigen. Hoppas ägarna tar hand om sina hundar tänker på djurlivet på ön och hund rädda.

Att Bernte har sett varg tror jag,han ser nog skillnad på Huskyhundar och varg.

Ove

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • rubysdotter
  • rubysdotter Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
11 år 9 månader sedan - 11 år 9 månader sedan #1221 av rubysdotter
Svar från rubysdotter i ämnet Re: Varg på ön
Rolig dialog att följa.......Bernte säger sig ha sett något som såg ut som varg och frågar om någon sett något liknade. När folk svarar att det troligen är räv, blir han putt och hälsar att han kan se skillnad på varg och räv. Varför frågade du då överhuvudtaget om du vet vad det är?
En varg som dammsuger ön på rådjur? Eller hur? En varg äter när den är hungrig, den tar inte för att sedan låta kadaver ligga och ruttna. Det enda som dammsugs på ön är träd som fälls både hitan och ditan.
Last edit: 11 år 9 månader sedan by rubysdotter.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
11 år 9 månader sedan #1222 av Bernte
Svar från Bernte i ämnet Re: Varg på ön
Svar till den sista dumma kommentaren.
Jag skrev att jag kan se skillnad på varg och räv.
Och räv var det inte,kan även se skillnad på häst och ko.
Men det kan ha varit huskyhundar som en insändare skrev.
Det var Bosse som skrev om vargar som dammsög ön på rådjur för tio år sen.
Har du inte hört talas om varg som river en massa får som sedan få ligga kvar döende.
Och att blanda in trädfällning,?......

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • rubysdotter
  • rubysdotter Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
11 år 9 månader sedan #1223 av rubysdotter
Svar från rubysdotter i ämnet Re: Varg på ön
:laugh: Ojda, lite känslig??? Jag vet vem som skrev vad i inlägget, måste jag namnge personerna vars inlägg som jag kommenterar, tror du inte att var och en förstår vad som är riktat till vem? Nä, varg river inte får och låter dom ligga, läs på lite så lär du dig att det är järven som gör så, det kanske var det du såg?:woohoo:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
11 år 9 månader sedan - 11 år 9 månader sedan #1224 av 125carlsson
Svar från 125carlsson i ämnet Re: Varg på ön
Bästa besservisser kan upplysa om att Vargen uppehöll sig på ön så länge den kunde finna Rådjur. På tal omatt läsa på så har du en länk med lite kunskap om Vargbetende.
Varså god
www.dalademokraten.se/Leksand/Minst-15-doda-och-skadade-far/
Last edit: 11 år 9 månader sedan by 125carlsson.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 1.271 sekunder

Adressändrat?

birdnestHar du sålt eller köpt fastighet på Ringsö? Har du bytt hemadress? Se till att du uppdaterat din profil! Skicka dina nya uppgifter till adressandring [at] ringso.se

Rapport om Fiske och Fiske i Mälaren

2016 01 27 19 51 47

Ny rapport om Fiske och Fiske i Mälaren - Se här