Topic-icon Vem äger båten?

Mer
10 år 7 månader sedan #1593 av Legnefur
Vid norra badstranden ligger det en svartvit Pioneer 8 uppe på land. Den ska ha legat där ett tag. Jag kan ev. vara intresserad av att köpa den om priset är det rätta. Någon som vet vem som äger den?

//Legnefur
Tomt 66
0738-475555
Följande användare sa tack: Fritzberg

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • lob
  • lob Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
9 år 9 månader sedan #1842 av lob
Svar från lob i ämnet Vem äger båten?
Det ligger en båt vid stranden söder om pålbryggan förmodligen stulen
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
9 år 9 månader sedan #1843 av 125carlsson
Svar från 125carlsson i ämnet Vem äger båten?
Varning Varning!!!!
Nu är det sommar och ön är åter full av lustigkurrar.
Båten låg förtöjd i för och akter vid lastbryggan för vidaretransport till sin plats i Näsbyviken.
Men under natten eller tidig morgon idag så hade Vän av ordning lyckats skruva isär en schackel och lossat den andra förtöjningen och skippat väg båten vind för våg.
Båten finns nu på sin plats.

Idag 11 juli mellan kl. 1600 och 1930 så hade ytterligare lustigkurrar lossat Bojekan så den låg och slog mot stenarna iland.

Det verkar som att det varje sommar dyker upp problem med stölder och övriga småsabotage, så håll koll på era båtar och lämna för all del inte något löst eller bensin i båtarna.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
9 år 9 månader sedan #1845 av Fritzberg
Svar från Fritzberg i ämnet Vem äger båten?
Om den som släppte loss min båt tyckte att den låg i vägen kunde vederbörande lyft luren och ringt, båten är märkt med både tomtnummer, namn och telefonnummer. Jag hade lånat ut den till en granne då deras båt läckte in vatten och de hade precis hämtat sin nya båt och skulle köra min åter till Näsby. Att denna någon samtidigt dessutom släpper lös vår gemensamma bojeka... Har haft hus på ön i 15 år och detta var ett riktigt lågvattenmärke. Som tur är finns det många fina goa människor, som lob och 125carlsson, vilka jag tackar varmt. Känns gott att ha en båt nu när semestern kommer.

Tack till båträddarna och till dig som lossar båtar, Poseidon, Neptunus, Njord- alla ser de dig och tror på Karma
Lena Maria Fritzberg

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.318 sekunder

Adressändrat?

birdnestHar du sålt eller köpt fastighet på Ringsö? Har du bytt hemadress? Se till att du uppdaterat din profil! Skicka dina nya uppgifter till adressandring [at] ringso.se

Rapport om Fiske och Fiske i Mälaren

2016 01 27 19 51 47

Ny rapport om Fiske och Fiske i Mälaren - Se här