Topic-icon Båtvagn önskas köpa

Mer
9 år 6 månader sedan #2023 av Legnefur
Har någon en båtupptagningsvagn som passar till en Örnvik 610 på 600 kg till salu?

//Stefan
Tomt 66
0738-47 55 55

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
9 år 6 månader sedan #2024 av chrille
Svar från chrille i ämnet Båtvagn önskas köpa
Hej Stefan,

Jag har ingen vagn till salu.
Jag har en Örnvik 610 MC och jag uppfattar att vikten på 610 MC är på ca 1,2 ton och nu när jag söker på nätet så ser jag uppgifter från 800 kg till 1200 kg. Men du kanske har någon annan modell utan inombordare och mittkabin?

Jag köpte en trailer för några år sedan som klarar 1,5 ton eftersom jag räknade med 1200kg + drivmedel + andra grejor som kanske är kvar i båten?

:-)

/Chrille

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
9 år 6 månader sedan #2026 av Legnefur
Svar från Legnefur i ämnet Båtvagn önskas köpa
Hej Chrille.

Våra båtar har kanske samma beteckning men är i övrigt mycket olika. Vår är från 70-talet och hytten är ett hemmabygge på ett Örnviksskrov. Vi ville ha en sådan som du har men hade inte budget för det... :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • rainer
  • rainer Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
9 år 6 månader sedan #2027 av rainer
Svar från rainer i ämnet Båtvagn önskas köpa
:) Halloj där!
Min gamla Bettan Ö-vik 610 med AC väger si så där ett ton, torrvikt med dieselmotor på ca 150 kg. Vid upptagning kan det vara mer än så, skrovet suger i sej under säsongen vare sej man vill eller inte...
Ha gärna en vagn som tål lite vikt!
Med vänlig hälsning Rainer

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.233 sekunder

Adressändrat?

birdnestHar du sålt eller köpt fastighet på Ringsö? Har du bytt hemadress? Se till att du uppdaterat din profil! Skicka dina nya uppgifter till adressandring [at] ringso.se

Rapport om Fiske och Fiske i Mälaren

2016 01 27 19 51 47

Ny rapport om Fiske och Fiske i Mälaren - Se här